torsdag 1 december 2022

Grupp F: The results are in: Belgien - Kroatien slutade 0 - 0 och det räcker för Kroaterna , matchen Marocko - Canada 2 -1 och MAROCKO gruppvinnare!

 Jodå, så 'ru att. Det är de stora sensationernas afton och då är mina känslor är tyngda om ändå milt tröstade av Kroatiens poäng och därför åttondelsfinal . Jag suckar djupt, nu när jag är uppe alldeles för sent. Samtidigt över vår jord är många, många andras känslor  helt galet och underbart hejdlöst lyckliga. 

Marocko! Hur långt ska detta under gå? Canada som öppnade starkt, hoppfullt tappade geisten  efter utskåpningen mot Kroatien och hade liksom inte tillräckligt att ge. Det hade Marocko. 

Kroatien...vad säger jag? Förra matchen , bara för någon dag sedan gav mig sensasionella rysningar och skapade fotbollssockerdrickspirr i hela mitt system! Men nu...0 - 0, mest för att Belgien är detta VMs Belgien och bränner alla möjliga och omöjliga chanser. 0 - 0 i två matcher, Kroatien..nej. Vi har dock minst sagt att ni är kapabla till fantastiskt vacker världsmästarklassfotboll!

Beligen, Belgien, Belgien....ute. Tänk replik, med mammaröst:

 -  Jag är så besviken att jag orkar inte prata med dig ikväll, Beligen. Marsch upp på rummet och gå och lägg dig. Du får INTE se hur filmen slutar!

Det ville sig inte för bjässen Lukaku.

Tyngden enorm, en bås slogs sönder strax efter denna bild togs. TYngden , ja. Belgien kom in med den. Det har varit någonting som skavt hela vägen. Disharmoni och mental krigsföring spelare emellan betyder mer än alla anar. 


Åh, vad ung och naiv jag var före VM! Så fel jag dessutom hade! Att Belgien var i fin form, tänkte jag. Guld, tänkte jag. Härliga tankar, tänker jag nu. Att månne Kroatien blivit en smula sega. Att det typ skulle bli sött att se Canada och inget alls att ens nämna med att Marocko ens existerade i gruppen. 

HAHA! Vad mycket klokare jag nu blivit , en grofund källa till visdom! Så här tänkte jag då , alltså innnan VM:

"Anna tänker till lite: Gruppen med två av mina favoriter. Belgien för guldet, Kroatien medalj. Ja, den gyllene generationen i De röda djävlarna, har bara den här gången på sig att kröna eran. Fruktansvärt bra spelare då allt kommer samman, är världsmästarklass. De KAN . Det ska bli oerhört spännande. Kroatien, finalister från 2018 -ett helt fantastiskt lag där med, där jag tänkte att 2018 var peaken. Med en Modric på 37 år denna gång...hmm. Men han är pigg och snabb i tanke och fötter som aldrig förr. Härliga lag, oavsett. Kroatiens fans hoppas jag dock håller käften och att de fascistiska svinen är portade från arenor. Ska bli kul att se Kanada spela mästerskap! Marocko, inte lika spännande. 

Vidare går: Belgien och Kroatien"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar