torsdag 1 december 2022

Grupp E: Results are, leider IN: DEUTSCHLAND IST RAUS trots seger över Costa Rica 4 - 2......Fifan. JAPAN vinner över Spanien, som trots allt är vidare!

Costa Rica
2 : 4
Deutschland
0 : 1

 Ja, e fin vinst till trots. Japan är detta mästerskaps stora skräll, jämte fantastiska Marocko. 

Vilken VM - somma..menar vinter Japan har! Varför skulle inet de kunna gå exakt hur långt som helst? 

 Jag är oerhört ledsen. Det var inte nu Tyskland skulle komma tillbaka som topplag i stora mästerskap. Det ser ut som den tiden är förbi. Generationsförnyelsen har skett, unga nya megastjärnor har visat enorm klass - laget skimrande på pappret. 

En oerhörd tyngt på Raum och hans lagkamrater. Det blev inte alls det vi inet bara desperat hoppades på, uta på vad somfaktiskt såg ut som ett löfte. Vad i hela friden  är så fel  nu då? Eller är det faktiskt bara motståndet som är knepigt värre ? Japan, kanske underskattades - men de visar tat de verkligen är att räkna med. 1 - 1 mot Spanien, är absolut ingen katastrof. Stark seger mot Costa Rica avslutade. Detser katastrofalt ut med att åka ut efter gruppspelet. Men det är bara tre fotbollsmatcher och tre resultat. Så kan det gå. Men det gör ont.  Photograph: Thaier Al-Sudani/Reuters


Svår dag i yrkeslivet, skitdag för mitt fotbollsfan - hjärta. 


Idag är också dagen då Belgien spelade sin sista, tredje usla match i VM. En rätt pinsam avskedsdans . Jag är besviken. Jag är inte en glad variant av mig själv idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar