onsdag 30 november 2022

Grupp C: The results are in! Mitt tips kom på skam, återigen. Det gör mig inget!

 Argentina gruppsegrare och Polen hänger med med en hårsmån!

Så här tänkte jag inför VM:

Anna tänker till lite: En smaskig grupp, för jag lov att säga. Argentina är naturligtvis giganten här, ett fantastiskt landslag. Messis i sitt sista försök att nå den där åtrådda  VM - bucklan, den enda han saknar i en supernovalysande karriär. Men hela laget = heta. Polen slog ut Sverige, vilket i och för sig inte betyder så särskilt mycket. Men med Robert Lewandovski som hänförare kan det gå på alla sätt. Han behöver vara i toppform och komma igång med målskyttet, då kan Polen bli att räkna med. Är han svag och fastlås är det en helt annan sanning.  Mexico är alltid spännande, tycker jag.  Saudiarabien kommer få mycket stryk. 

Vidare går: Argentina och.... Mexico. Blir det Amerikanskt i topp?

Till mitt försvar kan jag säga att det var otroligt nära att Mexico gick vidare. Så var det . Sauidi fick inte alls så mycket stryk, särskilt inte med succésegern över Argentina i inledningsmatchen. Ett riktigt bra lagbygge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar