torsdag 24 november 2022

Nu väntar jag på att de två återstående Guldfavoriterna Portugal och Brasilien ska gå första - rundor! Oh Oh ooooh, isso vai ser emocionante!!!!

 Favoritor har fallit tungt  / Hola,  Argentina! Hallo Deutschland! Por exemplo/ mot svagt motstånd i första rundan av gruppspelet. Tuff  äro framtiden för dessa lag. Psykiskt och jo, även faktiskt. 

Men inte alla! /Cheers England!Salut, Frankrike!Viva España!

Medelljumma Nederländerna och Belgien, ska vara relativt tacksamma att de kom undan med tre poäng.


Vad ska då Portugal och Brasilien leverera?

Portugal har ett oerhört fint lag! Ska det vara , så ska det vara nu! Trots all turbulens kring den rätt i stunder oerhört världsfrånvända Christiano Ronaldo - tror jag inte att allt påverkar honom på annat sätt än att han vill överbevisa alla nu i sista rycket. Han har falnat och stjärnan är mindre starkt lysande, bråken och tjurigheten allt mer frekventa. Arbetslös idag. Klubblös, alltså.

Det kan skaka även fotbollsvidundret Ronaldo, men samtidigt...Är inte hans ego ungefär i samma storlek som Zlatans? Osvikligt självförtroende, oavsett? Nej, Portugal och veteranen, debaclig eller ej - siktar fokuserat mot Guld och ingenting annat. Laget är dessutom mycket mer än Ronaldo, denna gång Det är nu, precis nu.

Ronaldo har alltid väldigt, väldigt , väldigt mycket gått för att just  vinna. Även som stjärnskottsparvel. När det inte går vägen är förtvivlan total. Då som nu. Förmodat en större styrka än hans fysik, eller ens teknik. Speciellt nu på sluttampen av karriären.

Por que Ronaldo esta chorando?

Por que Ronaldo esta chorando....?   Mas ele não vai chorar esta noite?



Å andra sidan, Argentina......

Jag är spänd av förväntan vad jag kommer att få beskåda i afton.


Brasilien - mesta världsmästarna och alla experters Guldfavoriter. Ska de bara ta tag i det och inte kollapsa psykiskt i något avgörande skede ( 1998, 2014) på grund av någon rubbning kring laget?


Por que David esta chorando....?   Mas ele não vai chorar esta noite?

Allt kan hända, men i fotbollens namn: jag låter mig gärna bjudas på fest. Se på mig. Att inte ens våga vara säker på att Brasiliens bästa lag sedan 2002 ska spela Joga Bonito mot Serbien, visar var VM står i år i år i år . Jag ska tok - kolla.


Hoppas på fina matcher mot Ghana och Serbien . Jag e lite uppspelt, jag har med andra ord hämtat mig från Tyskland - Japan-matchen. The show must go on!

LYCKA TILL!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar