söndag 27 november 2022

Från yra och fotbollsfest. Tyskland - Spanien is coming up. Jag är en gurka med nervknippeångest inför denna drabbning som är exakt allt, spänningsmässigt. För mig.

 


JAG:


Men, allvarligt talat då. Jag är en vuxen människa som har varit med om en ordentlig livsresa och gått igenom eld och kommit ut, lite svedd, men med hårdare hud. Sådant, typ.
Jag är en människa som kan mer eller mindre, hantera motgångar, göra ganska rationella analyser och förstår intellektuellt att, som i VM - fallet förstå till fulla att:  I fotbollsvärlden är just allt möjligt. Kolla, alltså. Jag försöker förbereda mig från att falla in i fotbollsdeppression. HOHO!

Jag kommer inte att falla platt ner, död om Tyskland förlorar. Eller? NEJ! 
2018 var det lite lättare, ety SVERIGE ! VI vann gruppen som TYskland kom sist i. DÅ kunde jag köpa det. 

Kanske, i och för sig om det blir någon episk kollaps och megakross. Rationalla jag säger:   - MEGAKROSS blir det väl i alla fall inte? Inte ens i förra VM - fiaskot blev Tyskland 
" krossade" och trots fiaskoinledningen mot Japan, var det ju inte total genomklappning , resultatsmässigt. Megakross som i semifinalen 2014 för Brasilien? Nej, helt enkelt för att så mycket står inte på spel. Inte ens för kritiserade Tyskland och Hansi. Men inget av det som jag halvhjärtat försökte påbörja beskriva just här ovan, förändrar det faktum att jag Vill och Hoppas. Kroatiens fantastiska vändning från skit till den vackraste fotboll som detta VM skådat: Ger mig hopp. Men balanserar det mot det faktum att chanserna för en Tysk vinst är de facto minimala. KAMPFGEIST!

Costa Rica lyckades vinna idag, das stimmt. Mot Japan, som slog Tyskland. Som Spanien pulvriserade totalt med 7 - 0 seger. HMMMMMMMM inte det snyggaste. Men, det visar också att allt kan hända. Så jag går inte in med domedagstämning. Jag älskade ju även Spaniens ungdomliga bredd och kalas, sist. 

Nu är det två helt andra lag som möter varandra just idag och utan historia eller framtid. Ja,, Tyskland måste, måste. Spanien, not so much. Därav VM kanske mest anspända möte. Knivn på strupen. Nu eller aldrig - redan i gruppspelet. SOm fotbollsfan - glass och godis. 
 Allt är, fast det är den här enorma uppförsbacken av bergsbestigningart som väntar för Tyka ungdomslaget - möjligt. 
NU KÖR VI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar