fredag 9 december 2022

KVARTSFINALER! Kroatien - Brasilien först ut och jag är nervös.. Första halvleeek är NU!0 - 0

 Lite nervös =en bra känsla. Jag bryr mig, lite grann om hur detta ska gå.  jag är förväntansfull och oviss! GO GO  GO!

GO CIISAR - GO IC - GO  IC - GO  IC!

Brasilien säger att " Kroatisk stoiskhet och kampanda är det farligaste i motståndet" YOU BET ( I hope)

Lekstuga  A la Sydkorea, hoppas jag inte för fotbollens själ.

Han lever  ännu - om jag vore toksentimental så borde ju Brasilien " FÅ" vinna VM bara för att Pelé ska få se Brasilien vinna igen , innan det är dags för den eviga halvleksvilan. Ps. Jag är rätt sentimental... D.S


Åh vad fint med Richarlison med tårar på, i möte med den riktiga Ronaldo!  Jag blir RÖRD! Jo, Ronaldo har en ämnesomsättningsstörning som gör att han har lite rondör och volang , så klaga inte.EN enkel kille " som gillade att sparka boll" . En alldeles enorm egen kraft. Ödmjuk.  Förstår tårarna hos Karatekickilson, inte minst pga press inför årets mästerskap för de unga. 


Men underbara , underbara lilla stora Kroatien: Bästa lilleputtgigantfotbollsnationen!

Dom sju senaste VM - utslagningsmatcherna som Kroatien har varit med om? De har alla gått till förlängning. 

Gissa vem som har varit med om dom alla oh spelat i dom alla? Hej Modric. ÅH MODRIC!

Matchen: Brasilien känns mer och mer på hugget. AKTA !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar