torsdag 8 december 2022

Kvartsfinal-tänk :Kroatien - Brasilien

 Brazil, Brazil, Braszil EO'! - Femfaldiga mästare i toppform som / som vanligt/går för Guld. När de varit bra den här turneringen har de varit utmattande fenomenala. Men det har de inte varit varje gång. Jag säger Kamerun, för er som glömt. Så är fotbollen. Men för att vara ärlig, de ser ut som ett mästarlag . Richarlison o co är mumma för fotbollssjälen. Ja, det är inte Neymar Jr som jag har ögonen på alls, längre. Om det här laget spelar bra är det njutning för fotbollsälskaren. Om ej, not so much. Duh.  

20 år sedan det vanns pokal 2002 i Japan. För  Brasiliens folk med krav - är det en evighet sedan...



Kroatien, den lilla men stora fotbollsnationen med Silver från 2018  i färskt minne. Nu, med risk för att låta tjatig -  den sista dansen för några av fotbollens största spelare, särskilt då lilla ängeln - Luka Modric. Förlorar Kroatien kampen mt Brasilien, är det sista gången vi får njuta av honom i en VM match. Kroatien har både spelat underbar fotboll i detta VM - och otroligt tråkigt och låst. 

Kroatien har ända sedan debuten som landslag 1998 i VM, visat styrka och tagit sig långt ett par gånger. Brons 1998 ,med Suker som vinnare av skytteligan. Som bekant Silver förra året. Laget idag är mycket mer än Modric oxh Peresic - men bara dom två är världsklass. Men kan de rå på unga going - for  - gold - brassarnas lekfulla anstormning? 


Alla odds säger att Brasilien kommer att ta hem det här. Det är så det ser ut både på papper och i vad vi sett av laget den här turneringen. 

Kroatien är en av mina favoriter, de jag önskat hade vunnit just 2018. Trots att det var härligt för Frankrike. Nu är Kroaatien, trots sin storhet underdogs och därför är det dom jag hejar på. Men jag är beredd på att bli besviken. 

ALLA HETER ' IC! 



Jag hoppas på en fin match, men tror förstås att Brasilien tar hem det här. Heja Modric!Plus resten av laget, som också kan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar