onsdag 23 november 2022

Sista sjukdagen vi har Grupp F till kaffet: Marocko - Kroatien ( Vice världsmästare!) 0 - 0

 Jag hoppas jag har min sista sjukdag idag. Men har ju tur som har underhållning i alla fall när jag orkar. 

0 - 0 är ställningen när andra halvlek startar. Kroatien har haft ett par jättechanser och Modric spelar fint, men än hpller Marocko stånd. Men det är en jakt på ledningsmål för Kroatien.

En av mina all  - time favoriter. Lilla , fantastiska Modric. Nu 37 år ung

Det märks att VM spelas i mellanöstern i år. Alla länder som är muslimska /Såklart även de nordafrikanska/ som gemensam nämnare är oerhört publikstarka och märks mest, hörs mest. Till exempel var gång Kroatien håller boll möts de av en ljudvägg av visslingar.
Det är hemmaplanskänsla för Marocko, minst sagt. Samma känsla för Sauidiarabien och Tunisien. Det är deras VM i år. Än så länge. Vi är bara i första gruppsspelsfasen, men det är fullt förståeligt. 

Just nu är matchen oerhört ....sömnpillrig.

Det bidde  0 - 0. Inte kul. Kommer bara minnas den här matchen pga att Marockanska fansen buade och visslade konstant. INte så fräscht.  Fotbollen var se dagens ord, jo. 

Dagens VM - ord : Sömnpillrig, adjektiv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar