fredag 25 november 2022

Sedan är detta även det ett faktum: England - USA 0 - 0...90 minuter och matchen är slut. Publiken buar....

 Det är aldrig snyggt när fansen är så besvikna, men visst kan jag förstå.Nu är det ju så med de Engelska fansen. De är sjujäkla fenomenala på att sjunga och heja - i medgång. Men de är också väldigt mycket Engelska fans, som de brukar i motgång:  Englands fans buar! Jag buar naturligtvis inte. Men:

 -  England! KOM IGEN! Svagt. USA var grymt inspirerade och det var ack så jämt! Men båda lagen var ...i andra halvlek ...nej. Inte. OM det kändes strategiskt, jamen finemang! Men det var det ju absolut inte. Trams. 

 - Inget mål? Nej, nej. Efter fem  målskyttar i öppningsmatchen med sju mål? Hade jag trott. Troligen de gnälliga fansen. 

Intitiativ, spelstrategi? Anyone?

Detta VM alltså. En poäng vardera. 


Noll Noll...noll noll noll.....andra halvlek hopplöst kaosigt. Femte nollade matchen i detta VM. Det är inte särskilt underhållande. Får jag vara så krävande?


MEN: England har med andra ord aldrig vunnit över USA. Men  på riktigt - de borde ha? ELler åtminstone: USA - krossa dessa wankers? Var e geisten? Nu tappade jag guldhoppet för England. PLEASE; prove me wrong.

USA , därtill. Väx till er. I am sure you will. 


Andra halvlek var i princip, förlåt min fredagströtta brist på " analys" ; Ack ack, skittrist. Men "jag" bjuder på ett stiligt idrottsfotografi:

Photograph: Matthew Childs/Reuters


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar