torsdag 24 november 2022

Hemma från jobbet och redo för: Grupp H: Uruguay - Sydkorea Efter en halvlek spelad 0 - 0

 Jag vill ju ha mer av Uruguay, inte minst fart. Så är det. Men min vilja är liksom baserad en hel del på nostalgi. Så är det också. Det är inte ett lika eggvasst lag idag som de tu föregående VM - slutspelen.  Ett åldrande lag, lite tungt i steget ibland ( Suarez)

Förstår att Suarez är en smula mindre dynamisk kraft  i detta sitt sista ( väl) mästerskap och den nya generationen ska briljera i samklang med den grymma rutinen Suarez, Cavani          ( startade ej)och förstås : Papa Godin! Han har i alla fall nickat i stolpen!

OOOOOOOPAAAA , Son är rejält uppvaktad
Sebastian Sosa sportar VMs snitsigaste frisyr i kombo med tatuering, OH MAN(E)!

Hypade ungdomen som representerar framtiden representeras av slicke Liverpoolspelaren Darwin Nunez, då . Samt såklart av fenomenet Federico Valverde. 

Son Hueng - Min! En av de med ansiktsskada som lirar i dessa ansiktsmasker!!Darwin  Nunez! 


Nu djupdyker jag in andra halvlek och efterforskar bättre fart, från Uruguay. Sydkorea har det. Fotbollen utvecklas. Jag är här. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar