tisdag 22 november 2022

GOOOOOOOOOOOOAAAAAAL, CRIKEY! Frankrike - Australien / Soccerooos 0 - 1 !!!!!!!!!!! Som vändes till 2-1 i halvlek. Les Bleus , de kan de

 Fort gick det också! Ett snyggt anfall med yta och den perfekta träffen för  Craid Goodwin!


 I Australien satte kanske folk morgonkaffet ( vilken tid har dom där) i halsen! SKRÄLLinledning - igen! Är ingen som det ska längre? Vilken dag! Saudiarabien ! Tunisiens omskakande tokdriv mot ett Danmark som lämnades lite oskakade och med blott en poäng med sig. För de idel toppklubbspelande danskarna, var det hela en smula skamligt skamligt. För Tunisien? De firade.

Underdogsen , de helt otippade kommer in med en spelglädje och inpirerande iver som kanske de lite för pokalfokustunga giganterna inte alls räknat med. De små fotbollsnationerna som är så fruktansvärt lyckliga att bara ge sitt allt i ett fotbolls -VM. Bravo!



Härlig start!

 - Men medan jag skrev  det ovan , kvitterar Frankrike stiligt via Rabiot goa nick och några minter senare  har Frankrike vänt till ledning  via gamla godingen Giroud, assisterad av den nu redigt uppvärmda Rabiot med den fina skallen. 



Giroud har strax en ny chans, he is so hot right now ;) Denna gif har jag nog använt i tre VM i rad nu. Hoho. 


Griezman - he is so hot right now, vill jag skriva för tredje VM i rad! För mig symboliserar han den nya, unga ickedebacliga och mondieu-skandalsmännen från VM 2010 och därikring. Benzama saknas som fotbollsspelare, men han är en debacelmondiesskandalperson, ibland och då brukar Frankrike klara sig bra ändå.


Har jag glömt någon, till exempel en ungdom med snabba fötter? Ja, VMs poster boy nr 1 får gärna presentera sig. 

"Kom igen Kylian kom igen!Klapp klapp Kom igen  Kylian kom igen! Klapp klapp"


Jag har mått kasst i två dagar, orkade inte håla mig vaken Polen - Mecoko-matchen och knappt Danmark-dito. Legat nedbäddad i två dagar. Men nu blev jag lite ivrig/övertrött märker jag. I all denna Frankrike - vurm  vill jag tjoa:

 HEJA SOCCEROOS! Bjud allt motstånd ni kan! Ni stod för en härlig inledning. MINSANN!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar