onsdag 23 november 2022

Dagens sista - Vad väntar oss? Grupp F: Belgien - Canada! Gyllene Belgargängets sista dans ( en Anna - favorit igen) och ett hungrigt Canada!

 Med tanke på hur detta VM sett ut fram till denna match - kan det sluta exakt hur som helst.

Denne bitiga superstjärna har varit lite ur form. Jag hoppas så att han toppar upp sig rejält, att han gör en riktig toppuppning! 


Jag har en mild önskan om att Belgiens gyllene generation ska ta det hela vägen när de har sin sista chans. Men biter mig i tungan ( figurativt) då var superlag jag önskat få njuta har bitit i fiaskogräset illa i sina premiärmatcher. 

Medan andra toklevererat. Ännu lite skakad efter Spaniens unga, unga formidabla öppning. 

Canada har ännu inte gjort mål i VM, well de har bara deltagit i ett i Mexico 1986. Men nu är de hungriga och har kvalat genom att slå både USA och Mexico och det bådar spännande. 

Plus Canada är rustade med inte uselt stjärnstoff, de med. kanske inet lika mangrant. 

Alphonso Davies - som faktiskt spelar i Världens bästa fotbollslag. OM en underdog ska lyckas långt i detta mästerskap är jag nog för Canada i år. Men inte mot just Belgien, är ni rara. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar