fredag 25 november 2022

VALENCIA! Snälla snälla, varför ispåse? NEJ gå inte sönder! Plus: Nederländerna - detta är problematiskt för faktiska större framgångar...

 Ja, Nederländerna eller HOLLAND , som vi nyligen omnämnde nationen som klär sig i orange.  

-  Nej, på det här viset här uppvisat, kommer ni inte nära medalj! 

Men jag är förälskad, jag menar det ärligt. Oh vad det är härligt att vara förälskad!  Nu, nu  är jag full av sockerdricka! Bubbel  i just hela kroppen! JIPPIE! Hej Leunora och därtill, Astrid L *

 - Vad har då hänt med Valencia? Vi sa kramp, ja de lovade ju vara kramp!!?? 

 Om inte kramp-  är det en elak knäskada?Ispåse på...bår av plan.  Djupt  oroad är jag . 

Papa....PAPA! WAKE UP!

Jag har en väninna som aldrig sett en hel fotbollsmatch i hela sitt liv. Hon älskar poesi. Om hon bara kunde se - hur många adjektiv brister, spänner, frustar och VILL pynta alla verb i ett sammanhang där alla känslor är på center stage! Hur de glatt strålar i ett fotbolls VM?Lyriken som kräver att få existera i en match som just den i afton. Livet, hela livet och allt på en gång. Inget annat än  svindlande. 


Ja, trots kolsyrebubbelförälskelsen - blir även jag rätt trött av att se vad som händer med Nederländerna. Jo...deras nästa motstånd är Qatar. ja, ja ja  Allt kan hända och just allt trotsar och sker! KOM IGEN -ni är ju i VM igen! När framgång nu  betyder allt för er/Nederländerna? 


KOM OP blijf vooruit gaan! plus het doet geen pijn als je scherpt...JU DÅRÅ!

Jag avslutar denna kära förälskelseresa med, till Eqador:  

¡Te amo te amo, Ecuador! ¡Lucha, pelea                                             y pelea un poco más!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar