tisdag 22 november 2022

Messi och Argentinga - ett starkt lag presenterar sig mot Saudi Arabien: Just nu 1 - 0

Men jag mår inte toppen och missade både uppsnack och matchstart, men tack vare SVT play " se från början" så ser jag just från början.

Men " råkade" öppna En nyhetssida och såg att Messi har nätat sitt första av vad jag hoppas blir många mål. Förvisso på straff.

Argentina är i fin form och har gått obesegrade väldigt länge nu .Jag skulle bli barndomsöverlycklig att se Argentina ta hem detta. I alla fall önskar jag se Lionel Messi göra ett underbart , taggat VM och naturligtvis hela laget Det är Lionels stora dröm, jag förstår honom. 

Lilla loppan.

 

Messi firar första målet efter att ha öppnat skyttekonto i VM 2022.

Straffen sågas, återigen av Expertkommentatorn i SVTs studio - rutinerade världsdomaren Jonas Eriksson. OM man börjar använda VAR i alla fasta situationer och dömer för den sedvanliga kampen sperlare emellan kommer det alltid bli straff vid granskning. JOnas är upprörd och ja, vi har sett ett par oerhört lättvindigt dömda straffar i detta VM. 

Saudi Arabien har dock faktiskt imponerat med sin plan: Stark defensiv mot detta formidabla Argentina, som anfaller och anfaller och anfaller. Tycker jag personligen S.A kan lägga ner och bli för trötts i andra halvlek. Nu har de en mycket hög backlinje som ger stora ytor bak, men det har visat sig vara en effektiv offsidefälla den här gången. Argentina är inte så himla formidable som går in i det slarvigt gång på gång. Bortdömda mål -extravaganxa!

Argentinas fans levererar även i detta kontroversiella VM . De har dykt upp i stora antal, de tar som vanligt stor plats . Maradona är aldrig lämnad hemma. Han lever och kan inte dö.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar