onsdag 23 november 2022

Belgien lyckades vinna med 1 - 0 till slut. Canada mycket besvikna.

 Belgien likaså. Jag och ganska många andra får också flabben tilltäppte en smula av herr DeBruyne.

"Den gyllene generations sista dans"? Enligt Kevin De Bruyne, finns det ingen sådan längre. Det var 2018, inte nu. De Bruyne pratar med SVT sport:

"Jag tycker inte det finns några ”gyllene generationer” längre. 2018 var vi ett fantastiskt lag och nu är det väldigt annorlunda. Det är inte att vara pessimistisk, utan realistisk, säger stjärnan till SVT Sport.

– Laget då var ett fantastisk lag som gjorde bra saker, men det är inte jämförbart med nu. Fyra år gör en stor skillnad, så vi måste justera och göra saker annorlunda för att spela bättre. De nya spelarna kommer in och gör sitt jobb, man behöver inte jämför med laget för fyra år sedan. Det är passé."

Kevin, man of the match, trots allt

Ja, Belgien vann och det var en låå-ång boll som nådde Michy Batshuayi/som fyller ut för skadefågeln Romelo Lukaku/ som placerade den vackert och rejält.
 Men Canada hade storspelat och hade så mycket mer driv, fart, säkerhet och kanske framför allt var de otroligt hungriga. Belgien var det sämre laget och fick med sig dessa tre poäng inte minst för att Canada blev rånade på minst två straffar till.

DeBruynes ord om att det inte blir Den Gyllene generationens sista dans, gör mig lite ledsen,  men tycker han är för snabb att döma ut vad som finns idag - i nuet. Men han är naturligtvis förbannat trött på frågor och att som lag bli jämförd med ett lag som just existerade för fyra år sedan.
Jag är inte lika ledsen av vad jag såg av Belgien, då Canada var alldeles för härliga  - och för att vara ärlig, tänker jag att de tre poängen kan få dom att vakna till.

Tänker också att Kevin saknar Haaland. Lite för mycket.

NU ÄR DET SÅ HÄR, KEVIN - kom igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar