tisdag 29 november 2022

Grupp A: Nederländerna segrande ur gruppen med Senegal som tvåa. "Precis" som jag tippade innan VM?

 Så här löd mitt tips:

"Anna tänker till lite:  Värdnationen Qatar kan ju rimligen inte ha så mycket att komma med, trots att det brukar vara ett gigantiskt hemmastöd från publiken för hemmaspelarna. Men detta är ju inget vanligt VM - Qatar har ingen fotbollstradition och det har talats om att det hyrs skådespelare för att bilda klackar. Lite som i Sydkorea, om någon minns. Ecuador kanske kan skrälla till det lite, det vore välkommet såklart - annars tror jag att Nederländerna ( heta) går segrande ur gruppen , tätt följd av Senegal. Nederländerna som har ett grymt lag, men också återkomer till Vm - slutspel hungriga. Senegal, som trots storstjärnan Mané tragiskt skadad, ser de starka ut som attan inför mästerskapet.

Vidare går: Nederländerna och Senegal

( Orginaltips finns under fliken GRUPPERNA)


Där fick jag till det! I alla fall i grupp A :) Det jag inte anat var min kärlek till Equador, vilket fint gruppspel de bjöd på hela vägen! Exakt hur lamt publikstöd Quatar skulle ha. Hur vacklande Nederländerna startat - men Senegal får jag nog säga att jag prickat in rätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar